Versuri noi: Suflet românesc

Suflet românesc

Răsucit, se toarce gândul, ca un fir fragil de ață,

un văratec cald ecou e a toamnei dimineață,

îndrăzneață, încă plină, raza prinde a topi,

 crudul verde, pe alocuri, cearcă-n iarbă-a se piti.

 

Stoluri se căznesc cocorii, își tărăgănează zborul,

ba de aripa ce nu-i gata, ba e îngrelat piciorul,

dar, de fapt, oricine știe, nici aripă, nici picior

nu-s de vină, zbor se-amână din regrete și din dor.

 

Cum să-și lase cuibușorul, ce-au clădit în primăvară,

unde-au prins tiuleie puii și-au zburătăcit în vară,

greu descheie-n cer albastru lungă-a zborului cărare

și, sfidând iar depărtarea, unghiuri își topesc în zare.

 

Gândul inima-mi ochește, ochiu-n urma lor îl scurg,

cum ar fi să-mi prind aripa și în lumea lor s-ajung,

să m-ascund în primăvara cu străinul ei popor

și pe-o creastă răsărită să-mi clădesc nou cuibușor.

 

Of! Răstorn din suflet piatra, versului să-i fac răzor,

Muzo, hai ascute dalta și cioplește-mi gând de zbor,

să nu mă desprind de ramul ce cu seva-i m-a umplut,

nici să nu mă rup de graiul românesc, ce m-a crescut.

 

Îmi  îngenunchez smerit miez de gând rătăcitor

și sărut cu el străbunul, românescul colț de-ogor.

De ce-ar fi să-mi arunc trupul într-un zbor chinuitor,

dacă sufletu’-mi rămâne, ca un scai, pe-sfânt ogor!

7 septembrie  2017            Maria Botnaru

Sursă imagine: Google.md

Acest articol a fost publicat în POEZIS. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

12 răspunsuri la Versuri noi: Suflet românesc

  1. Mă bucură astfel de versuri, mai ales într-o conjunctură politică în care dacă eşti patriot se uită unii la tine ca la maşini străine, vorba aceea… Le place mai mult să stea cu capetele plecate şi să facă sluj în fața Înaltelor Porți… Gânduri bune şi inspirație pe mai departe!

    • Sufletul e un dar ceresc și nu-l schimbă nici o conjunctură, e bine să-l ai împăcat, altfel îți irosești viața… și vai de sufletul care nu este auzit! Mulțumesc mult pentru urări,, Doamne ajută! Să ne citim cu plăcere pe mai departe!

  2. Un dar de suflet în zi de sărbătoare. Mulţumim!
    La mulţi ani, doamna Maria!

  3. Minunate versuri, doamnă Maria, mi-au încântat sufletul, ❤ . La mulți ani, sănătoși și fericiți !

  4. Ileana zice:

    Frumos draga mea! Ai facut tu cadou noua! Felicitari!
    La multi ani, sanatate si bucurii! Pup

  5. Claudiu-Liviu Onișoară zice:

    Foarte frumos, minunate versuri!

Lasă un răspuns

