Versuri noi: Salba insomniei

Salba insomniei

Îmi picuri, noapte, insomnia pe retine,

Ca unui prunc un vis cu jucării,

Pe-alături somnul bate din copite,

Nici până azi cuvântul dat nu-l ții.

 

N-am învățat a te reține niciodată,

Deși avidă-am fost de vise dulci, mă știi,

Nu te-am ascuns sub  ușa încuiată

Și din puținul tău avut-am bucurii.

 

Iar scuturi pleoapa, Lunii ierți păcate,

Pe gândul meu lași sâmburi aurii

Din stelele ce-ai înghițit pe însetate,

iar eu i-am răsădit în rânduri mii.

 

Ca unui spic, cu somn pe jumătate,

Trimiți alean aripa zorilor zglobii,

Abia acum m-aș prăbuși pe săturate

În visul drag cu gust  de poezii.

 

Dar un  târziu  sau, poate, un devreme

 Îmi stă pe umăr, să aștepte colții vii,

Îi care sâmburii vor slobozi a lene,

Trecând  în fire lungi de poezii.

 

Nu, n-o să țin nici azi  la supărare,

Întreaga zi purta-voi salba ta de insomnii,

Și voi căsca mai des… a-nviorare,

Dar, noapte, rog, revino azi devreme, cam pe la chindii!

18 august 2017,  Maria Botnaru

Sursă poză: www. google.com

Acest articol a fost publicat în POEZIS. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

6 răspunsuri la Versuri noi: Salba insomniei

  1. Deci, te-au bântuit insomniile, dar au fost cu folos dacă au ivit asemenea versuri. Zi frumoasă! 🙂

  2. O frumoasă introspecție a eului liric, însingurat voluntar în liniștea inspirațională a nopții. „Sâmburii” poeziei, odată încolțiți, rămân în grija „zorilor zglobii” ai creației. Așa am interpretat eu poemul dumneavoastră, pe care l-am citit cu multă plăcere și în care m-am regăsit, cumva. 🙂

  3. Aţi picurat nestemate-n versuri!

Lasă un răspuns

