Versuri noi: Decelușul meu isteț

Deceluşul meu isteț


–  De ce luna visătoare numai noaptea ne priveşte,
De ce soarele, în geruri, nu îngheață, nu răceşte,
De ce ochii au pupile, de ce mâna oboseşte
Şi-un copil fără desene, vai, ce mult se plictiseşte?

De ce ziua ne trezeşte, de ce geamul abureşte,
De ce noaptea vine visul şi sub gene se opreşte,
Cum te crește o ciorbiță, ce-n amiază se găteşte,
De ce nu o ciocolată, ce-n scuteală se serveşte?

De ce, sigură, ghetuța spre bâltoacă se grăbeşte
Şi-o înghețată dulce, mare… aşa iute se topeşte,
De ce mami îmi zâmbeşte, când în brațele-i mă urc,
De ce tati nu-nțelege, că prin scâncet îl educ?

De ce, oare, atât durează pân’  matur o să ajung,
Dulciuri s-am pe săturate, jucării – peste belşug,
De ce toți în gura mare mă îndeamnă, ca pe-un pom,
„Să creşti mare!”, pentru-aceasta e nevoie mult să dorm?

Uneori, tu, buni dragă, îmi tot spui să am răbdare,
Minunată-mi pare viața, când te faci cu totul mare.
– Da, copile minunată, plină-ar fi de bucurii,
Dacă n-ar uita maturii că au fost cândva copii

Şi-ar zâmbi pe săturate unul altuia abil,
Şi ar crede doar în bine, cum o face un copil,
Dacă s-ar trezi cu zorii, radiind a fericire
Și-ar țipa ca tine-adesea: Mulțumesc pentru iubire!

22 iulie 2017    Maria Botnaru

Acest articol a fost publicat în POEZIS. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

11 răspunsuri la Versuri noi: Decelușul meu isteț

  1. ”Mulțumesc pentru iubire”, cât de frumos se încheie poezia aceasta minunată, atât de aproape de inima noastră, cei care avem copii, nepoți dar minunată și pentru cei care doresc să aibă copii, nepoți. Drăgălășenia și inocența lor ne face să îi dorim așa întotdeauna și în același timp să-i vedem mari, realizați pe drumul ales de ei.
    Sfârșit de săptămână fericit !

  2. Minunăţie de copil şi vers! Mulţumesc pentru iubire – cuprinde o lume-ntreagă acest final de poezie.

  3. Suflet zice:

    Superbe versurile, surprind esența copilăriei, a întrebărilor pe care ei le pun în inocența lor! Atât de scump nepoțelul, m–am topit!

  4. lacrimaroua zice:

    Bunul Dumnezeu sa-l ocroteasca pe micut !!!
    Minunatie de vers, multumesc !!! 🙂

  5. Felicitări și mulțumiri pentru bucuria pe care ne-o împărtășiți, prin imagini și vers! Să fie sănătos și fericit, iar dumneavoastră să vă inspire alte și alte poezii minunate! 🙂

Lasă un răspuns

