Versuri noi: Desertul…

Desertul…

–  Iar preferi doar înghețată… învelită-n ciocolată… ?

implacabilă-mi cert micul… derutată,

căci  în loc de o ciorbică, gătită de-a sa bunică

cu suflet și cu plăcere, înghețată  multă-mi cere…

–   Grăsimea colorată, din care nu creşti niciodată,

te  face mai vesel nițel, dar te şi agită-ntr-un fel,

și nu te mai ține sătul, chiar dacă o papi în destul,

o  neînsemnată  plăcere, ce nu-ți dă putere…

Ciorbița, e cert, dulceață nu are  vre-un pic,

 dar totuşi te creşte  voinic…

 

‘N discuții, tratate,  trec zile-încărcate, de vis, neuitate

și-al meu rezervor de răbdare când seacă, când este o mare…

Prea-poate, n-am pomenit, înghețata  cere-un motiv potrivit

și, delicioc, negreșit, ea-mi este desertul dorit…

 

Şi iată-ne stăm la taclale …  în ziua cu arșița-n floare,

desertul ales potrivim… glumim cu cei dragi, povestim…

Când chelneru-aduce sculptat, în vaze frumos ancorat,

un munte cu roca lucrată în straturi de ciocolată,

desigur, cu poftă de micul gurmand  adastată…

 trei ani, mogâldeață, în dulciuri e profi de-o viață !

mă prinde în lanț cu privirea, în care pluteşte uimirea:

–  Bunicăi nu-i dați înghețată, ce are în ea ciocolată,

grăsimea din ea nu-i prieşte, chiar dacă o-nveseleşte…

ei ,ciorbă, să-i dați la desert, grecească… cu-a puiului piept…

căci ciorba, a ei preferată, e clar,  astăzi e demodată… 

doar când îi adii de-nghețată,  devine destul de-agitată !

 

Cu lacrimi am râs, fericire… momentul veni să-mi inspire, 

că nu la iubire-i destul să aplici, să fii explicit cu lucidul de  pici,

Ce-ar fi să ne-ajungă, curată, răbdarea, ce  e, pe nimicuri, ușor consumată,

ca-n sufletul unui copil să  știm a zidi doar sublim,  făr’ a-l strivi… făr’ a-l răni…

28 mai 2017      Maria  Botnaru

Sursă imagine: Google.md

Acest articol a fost publicat în Copilărie - dulce poezie, POEZIS și etichetat , , , , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

6 răspunsuri la Versuri noi: Desertul…

  1. Ileana zice:

    Imi place tare mult! Felicitari! ❤
    Duminica binecuvantata! ❤

  2. Ileana zice:

    A republicat asta pe ღ♪ Odăița Mea Virtuală ღ♪ și a comentat:
    Frumos! ❤

  3. Versuri ca un suflet de copil! Pure şi pline de poveste.
    Duminică frumoasă!

Lasă un răspuns

