VERSURI NOI: DIN VERDELE MATERN

DIN VERDELE MATERN

De codru-s mai aproape, căci plin sau fără frunză,

În ochii mei se zbate, fiindu-mi călăuză,

Cu verdele lui viu umplutu-și-a fântâni,

Iar amintiri de tine le-a prins cu rădăcini.

 

Și dacă, crudă, iarna-i atacă nebunește,

Simt verdele cel nou ce-n sevă încolțește,

Un dor cumplit de soare îl satur cu-așteptări,

Din viscolul turbat le-adun plenar visări.

 

În locul unde tu purtai dor de țărână

Și-l apărai de arșiți cu bătături de mână,

Mi-am îngropat speranța ce-anevoios răzbește,

Să-i bucur cu izbânda ce neamul întregește.

 

Și dorul de copii le-am împăcat, firește,

Le-am împărțit culoarea ce-n ochii lor sclipește,

Mai mult decât atât, nepotul ce azi crește,

Cu verdele fragil prin ochiul meu privește.  

 

Nu mă întreb, măicuță, de ce râvnesc minuni,

Ca tine, griji și lacrimi am adunat în pumni,

Surâsul, firea, vorba și setea de-mplinire,

Și ochi, cu vise verzi, mi-ai dat ca moștenire.

 

În ger nesăbuit aud cum plâng chemări

de culmi necucerite, cu ne-ncepute zări,

Știu voi ajunge acolo, am suflet de țărână

Și în priviri, ca tine, un codru cu verde rădăcină.

20 ianuarie 2017         Maria Botnaru

Sursă imagine: Google.md

Acest articol a fost publicat în POEZIS. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

10 răspunsuri la VERSURI NOI: DIN VERDELE MATERN

  1. Vă mulţumesc pentru clipa magică dată de aceste versuri!

  2. Georges 2679 zice:

    Beau texte…Bon week-end

  3. doar verde zice:

    Asemenea moşteniri merită amintite !
    În cuvinte atât de.frumoase se ascunde acel tainic „mulțumesc ” disipat către pământ şi ceruri…
    Să mai spun că port aceeaşi „genă”?

  4. Răscolitor şi emoționant. Poemele dumneavoastră , întotdeauna, pulsează între sinceritate lirică şi melacolie bine strunită care cuceresc cititorul de la primul vers. 🌻🌻🌻🌻🌻

Lasă un răspuns

