VERSURI NOI: DOR COPILĂRESC

1 iunie – ziua mondială a copiilor!

FIECARE ZÂMBET DE COPIL ESTE O RAZĂ DE SOARE!

DOR COPILĂRESC

imensitatea iubirii cu maria botnaru

Din nou mă văd prin ochii de copil

și uneori aș da orice să fug acasă,

acolo unde streșina ținea

agudul cel bătrân, cam rezemat de casă.

 

Mă întrebam de ce nu-l retezau,

căci creanga lui mi-acoperea fereastra,

iar mama cald zâmbea: „ De umbra lui

e ocrotită-aproape toată casa.”

 

Cât de ușor urcam pe ramul gros,

ca o maimuță îi știam orice scorbură,

și cu un glas de pasăre duios,

mă întreceam cu mierla-n uvertură.

 

Și câte leagăne i-am pus în cârcă,

pe toate le răbda cu îndurare,

iar fructele-i mășcate, -n bătătură,

le scutura, cu pumnii, pe cărare.

 

Mult îmi plăcea de el, neobosit,

în toamne frunzele cercau a mea răbdare,

am plâns când l-au tăiat – îmbătrânit,

căci mi-am pierdut prietenul cel mare.

 

Și de ce, Doamne, pomii sunt mai slabi,

agudului duc dorul… grea năpastă!

în păr azi viforul uitat-a fulgii dalbi,

surâde-mi, pe o clipă, agudule, -n fereastră.

1 iunie 2016    Maria Botnaru

Acest articol a fost publicat în ȘTIREA ZILEI, POEZIS și etichetat , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

6 răspunsuri la VERSURI NOI: DOR COPILĂRESC

  1. La mulţi ani tuturor copiilor! Şi copiilor din noi, bineînţeles! 🙂

  2. Georges 2679 zice:

    Belle photo et beau texte….Bonne soirée….Bises

  3. Peste copilarie se-asterne adolescenta, maturitatea, batranetea dar ea nu dispare niciodata!

Lasă un răspuns

