VERSURI NOI: OCTAVIAN GOGA, VERS DE LEAC

OCTAVIAN GOGA, VERS DE LEAC

IMENSITATEA IUBIRII CU MARIA BOTNARU

Degeaba mă revolt pe cei ce nu vor Țară,
Corabie mi-e trupul, din nedreptăți dă-n pară…
Se-nrourează ochiul, e cârma ce-l conduce
Spre versul tău de leac, ce suferinți reduce.

Acolo unde-ai scris adânc și plin de boală,
Corabia-amorțește , cuvântul o-nfioară,
Palpită suferința ce-ți depășea hotarul
De inimă, de cuget… și valul o doboară…

Din lacrimi de sărmani ți-ai ticluit povara,
Din nedreptăți, din sărăcie, ce împânziră țara,
Și ars-ai în tandem de-a rupe lanțul și cătușa,
Atâta de fierbinte… că până azi ne frige rău cenușa.

Și mândru pân’la cer de acest plai magnific,
Mă legeni, ca pe-o pană, pe valul lin, mirific.
Atâta drag de neam din versu-ți izvorăște,
Corabia, –n extaz… dă-n muguri și-nverzește…

De greul ce îl port prin lanțul ce m-apasă,
Iubitul meu poet, nu pot ajunge-Acasă,
Doar Prutul nu e lat și malul e aproape,
Dar pietrele din cale mă frâng în jumătate…

Și nu că n-am putere, sunt din granit cu firea,
Dacă-ar fi mulți ca noi, demult făceam Unirea,
Până atunci, poete, sorb înțeleapta-ți carte
Și-mi întăresc corabia, să lupte, pân’la moarte!

7 decembrie 2014 Maria Botnaru                                                                                                             

Acest articol a fost publicat în DEDICAŢII POETICE, POEZIS, VIDEO. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

