IMNUL OCUPANTULUI RUS

IMNUL OCUPANTULUI RUS

SECRETELE ISTORIEI cu ALEXANDRU MORARU

SECRETELE ISTORIEI cu ALEXANDRU MORARU

vladimir-putin1

Versurile rusești de mai sus sunt adevărate, dar și haioase, chiar dacă autorul este necunoscut. Din acest motiv, fiind cu gândul la cititorul român, care nu cunoaște limba rusă, am rugat-o pe iubita și prietena mea de viață, deja binecunoscuta poetă și publicistă Maria Botnaru să facă o traducere a versurilor de mai sus sau să le interpreteze în felul ei românește. Iată ce s-a primit…

IMNUL OCUPANTULUI RUS

Am munte înalt, larg de pășune,

Am o Siberie –  minune!

Râuri, lacuri, am de toate,

Minereu, petrol, măi frate!

 

Aur am! (furat, se știe)

E rusească avuție,

Dar din  lăcomii avare,

Nu-mi încap între hotare.

 

De hienă-mi este glasul,

Peste tot mă bag cu nasul,

Cam porceșc, ca necuratul,

Dar îmi mai lărgesc iar hatul…

 

Uite Praga-i piatră rară,

În Varșovia-i primăvară,

Vreau să am un „Budapest”

Și rusesc, un „Buharest”!

De-așa rai să mă lipsesc?

E pământul meu, rusesc!

 

Ce meleaguri în Șri Lanca

Și-n Coreea, da în China!

Vreau să-mi  joc acolo ursul?

Vin în grabă! Eu sunt rusul!

 

Amazonu-și poartă valul,

Știu, rusesc îi este malul!

Crocodilii, ca pe-un frate,

M-așteaptă cu guri căscate.

 

Noi pe tanc venim la masă,

Nedoriți și nepoftiți,

Voi simțiți-VĂ acasă…

Tareee! vrem să ne iubiți!

20 martie 2014 Maria Botnaru

SECRETELE ISTORIEI cu Alexandru Moraru

SURSA: http://www.mazarini.wordpress.com

Acest articol a fost publicat în DEDICAŢII POETICE, POEZIS, VERDE-N OCHI. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

6 răspunsuri la IMNUL OCUPANTULUI RUS

  1. Dan zice:

    La cât adevăr ascunde, nu îl găsesc deloc amuzant.

  2. Am fost un timp foarte ocupată, dar tot timpul îngrijorată şi atentă la mişcările rusului. Imi este teamă că raţiunea nu face casă bună cu cei ce nu se mai satură de dorinţa de a domina şi ce este mai rău, este că de suferit vor avea oameni buni şi nevinovaţi, oameni care nu-şi doresc altceva decât să-şi crească copiii în linişte şi-n pace. Pline de adevăr versurile.

    • Mulțumesc cu sufletul pentru susținere… bucuroasă de revenire la Imensitatea Iubirii. E insuportabil de greu să te afli printre ei, veneticii cotropitori… dar și să pleci, lăsând pământul străbun în ghearele lor, e mai dureros. Noi, patrioții din Tighina, trăim ca pe un vulcan, deja au fost redislocate și acolo armate… Probabil, după Crimeea va veni și rândul Transnistriei. Mi-e milă de copiii români de acolo, care la direct sunt lipsiți de copilărie. Mari eroi sunt colectivele pedagogice din regiunea dată, care înfruntă fiecare zi cu bărbăție situația… Au rușii o metodă de-a-ți veni „pe ospețe” cu tot neamul, ca apoi să te scoată din propria casă. Și pentru a-și justifica fapta, au inventat și un nou popor, poporul transnistrean, care ar cere dreptul la autonomie. Ce fac românii de acolo? Cei mai deștepți au deja și apartamente prin București, patrioții luptă cum pot, restul… rabdă și tac, e mare Dumnezeu! Acum că a venit și rândul ucrainenilor, sincer îi compătimesc, dar ne-au jucat și ei festa la referendumul despre autonomia Transnistriei, au fost de partea rușilor! Și m-am gândit atunci la ei cu dezamăgire: va veni ziua lacrimilor și pentru voi: „Hodie mihi,cras tibi!”(astăzi mie, mâine ție!)… Așa e poporul rus și nu credeți că o mâină de oameni îi duc de cap, fără nici o remușcare te vor călca în picioare, setea de dominație e mai presus de omenie. Rațiune? Bestiile n-o au!

  3. geladumi zice:

    Mi-e teama si sa deschid gura! Mi-e teama ca marile puteri se inteleg intre ele si fiecare se face ca nu vede ce ia cel de la rasarit, pentru ca la randu-i sa ia si el ceva mai de la apus si tot asa impart intre ei…II va reveni fiecaruia cate ceva, iar noua ne revine doar nelinistea si dorul dupa ce a fost al nostru si nu mai e…Ce mici suntem in fata tavalugilor care dorm pe praf de pusca!

    • Mulţumesc mult pentru umărul frăţesc, pe care, la o nenorocire, pot vărsa o lacrimă şi voi găsi compasiunea şi susţinerea cuvenită… despre această situaţie se spune: sângele nu se face apă niciodată…
      Îmbrăţişări!

      • geladumi zice:

        Nu are cum sa se faca apa, fiindca are un curs tumultuos! Dar cand ii vad pe rusi ca se apropie de Moldova din toate unghiurile se zbarleste parul pe mine…Joaca periculos!
        Inzecesc imbratisarile, iar umarul meu te secondeaza ca si o umbra; sa-l simti mereu langa tine!

Lasă un răspuns

