VERSURI NOI: PRIETENILOR MEI

PRIETENILOR  MEI

 

Azi am puțini prieteni, viața e ca o horă

Și o mână, de se-ntinde,  nu cred că e de soră,

Și-un braț de mă cuprinde,  nu cred că e de frate,

Arareori se-ntâmplă,  să mă lovească-n spate.

 

Și nu deschid preasfintă-a inimii cântare,

Celor ce se-mbulzesc pe-ngusta mea cărare,

De-n ochii lor șireți nu este loc de soare

Și falsitatea lor îmi naște o dezgustare.

 

Nu caut să mă-mpac cu nebunia-n lume,

Îmi ocrotesc catargul să poarte bun renume

Și dacă îmi timiți grăunți de-înțelepciune,

În fața ta mă plec cu a mea închinăciune.

 

Nu-s cu pretenții mari la bogății și parte,

Mai de ajuns îmi e să țin în mâini o carte,

Din ea să gust mereu și fără saț plăcere,

Ca sufletul să-nalțe un cântec din tăcere.

 

Chiar dacă și iubirea e un fum ce se destramă,

 Chiar dacă la început e-n vii culori o gamă,

Chiar de nuanțele-i se-ntunecă  să sece,

Ea e crescută-n mine și nu poate să plece.

 

Chiar dacă anii fug și nu-mi dau ascultare,

Tu, inimă, mă chinui și nu-mi dai îndurare,

De vreau să savurez iubirea-adevărată,

Îmi sun copilul meu și sunt cea împăcată.

 

Dar nici nu pot fugi de o întreagă lume,

Cui oare voi zâmbi, cui oare dor voi spune,

Atunci, când n-ai cui duce o vorbă mai aleasă,

De ce mai ai un grai, de ce mai ai o casă?

 

E hora azi prea mică, prieteni nu am mii,

Dar cei de sunt alături mă vor iubi și mâine

Și de va fi să-ndur furtunile târzii,

Ei își vor da, știu bine,  suflarea pentru mine…

 24 octombrie  2012        Maria Botnaru

Acest articol a fost publicat în POEZIS și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

3 răspunsuri la VERSURI NOI: PRIETENILOR MEI

  1. this is beautiful post, and blog. by photographic Figure cancers wish you a romantic person thank you

Lasă un răspuns

