VERSURI NOI: LA CEAS DE VEGHE

LA CEASUL DE VEGHE

 

Storc azi cuvânt cu glas de suferință

Din ochiul frunzei, plin de umilință,

Iar toamna prin sita de aur o cerne

Și-n vals de adio pe alee-o așterne.

 

Aud cum se vaietă-n iarba răscoaptă

Un greier micuț cu scripca sa spartă,

Din lacrima lui torc o stare inaptă

Și tremură-a focului șoaptă în vatră.

 

Își leagănă lacul-n reci valuri apa secată,

Purtată de unde, cu fruntea aproape uscată,

Adoarme trestia pe-a visului umăr de zare

Și aripa lui e ispită din ziua de vară, cu soare.

 

Împarte, toamnă, cu mine ursită durere,

Pe care o lasă bocet din galbenă frunză,

Trezește-o vrajă, oprește intensa cădere,

Copacii-n suspine se pleacă, nu fi ursuză…

 

Iar nasc un sonet dezolant și molatic,

Se tânguie, slabă, struna din suflet, lăuză,

M-acoperă freamătul vântului rece, tomnatic…

La ceasul de veghe al frunzei,

                                 vino să-mi fii călăuză!

 4 septembrie 2012  Maria Botnaru

Acest articol a fost publicat în POEZIS. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

3 răspunsuri la VERSURI NOI: LA CEAS DE VEGHE

  1. gold account zice:

    Stiu, este poate prea tarziu, dimineata-i aproape,
    Stau fiindca nu pot sa iau stralucirea din ape,
    Lumina ce scalda pleoapele tale
    Si roua albastrei petale.
    Stau raza
    lunii s-o beau
    Alinatata de stele.

    Stiu,
    langa tine-am sa fiu cat va fi si pamantul,
    Stau darul noptii sa-l iau si mi-e teama ca vantul
    Un zambet, un zambet sa nu-ti rapeasca,
    Privirea sa ti-o umbreasca.
    Stau de pe buze sa iau
    Toate soaptele tale.

    Refren:
    Ma vei gasi La portile iubirii
    Palatul fericirii
    Sa ti-l pazesc tu m-ai rugat.
    Sa ti-l pazesc Cu bolta lui de stele
    Cu visurile mele
    Ce-n el se implinesc,
    L-am inaltat,
    Sub razele-argintii
    Si-n zori va straluci
    Ascuns in ochii tai.
    Va straluci
    Mereu
    lumina sa
    Comoara noptii noastre
    Dragostea.

    Stiu,
    langa tine-am sa fiu, cat va fi si pamantul,
    Stau darul noptii sa-l iau si mi-e teama ca vantul
    Un zambet, un zambet sa nu-ti rapeasca
    Privirea sa ti-o umbreasca
    Stau de pe buze sa iau
    Toate soaptele tale.
    Eu voi veghea visul tau,
    le voi spune s-astepte,
    Lor, soarelui, zorilor sa se-opreasca pe trepte
    La poarta deschisa ultimei stele
    Deschisa dragostei mele.
    Stau, rodul ei vreau sa-l iau
    Rodul tainic al noptii.

    Refren:
    Ma vei gasi La portile iubirii
    Palatul fericirii
    Sa ti-l pazesc tu m-ai rugat.
    Sa ti-l pazesc Cu bolta lui de stele
    Cu visurile mele
    Ce-n el se implinesc,
    L-am inaltat,
    Sub razele-argintii
    Si-n zori va straluci
    Ascuns in ochii tai.
    Va straluci
    Mereu
    lumina sa
    Comoara noptii noastre
    Dragostea.

  2. ch3815h zice:

    s-alei de parc cu carari colorate
    vin si ne-mbraca
    sufletele cu dor si cu roade
    ne umplu frunzele moarte.

    🙂

Lasă un răspuns

