VERSURI NOI: VIS DE RĂTĂCIRE

VIS DE RĂTĂCIRE

 

Mă prind în zbor cu aripile dezlegate,

Las pe pământ regrete și păcate,

Uit de sfială, savurez deplină libertate

În visul agurid, sunt obsedată de eternitate…

 

Nu mai privesc pământul – leagăn de chin,

Cu palma vreau de torța cerului să mă anin,

Pe frunte vreau să simt căldura Domnului:

„Părinte, de ce eternitatea nu rămâne în cuvinte?

 

Din lut de soi mi-ai zămislit suplă făptura,

Din mierea florii – dulce dar, ai croit gura,

Din ce boabe de grâu ai plămădit un aluat

În al meu suflet, mă hărțuiește înverșunat?

 

Îl tot frământ, cum făcea mama în zi de joi,

Așa se coace cea mai bună pâine pe la noi,

Îl tot adun,  să crească pisc de munte,

Să pot a stăvili ninsorile prea reci, cărunte…

 

Mă doare ce-am iubit și n-a fost a mea sete,

Mă bântuie sălbatic vânturi din vechile regrete,

Mă zăpăcește culmea ce nu pot să o ating

Și îndoiala trează, ce nu pot să o conving.

 

Ajută-l să dezbrace zdrențele nepăsării,

Susține-l cand sfidează, aprig, valul mării,

Plouă-i cu har din stropi mășcați de fericire,

Supune-l să înțeleagă: nu există nemurire…

 

Zâmbești în al meu vis de rătăcire…

„Prea îndrăzneață e, femeie, a ta fire,

Dacă un infinit ar supraviețui doar în cuvinte,

Ar fi o lume prea perfectă, prea cuminte.

 

Nu poți cu vorba să înveșnicești o lume,

Edifică doar mănăstiri din fapte bune

Și, cu răbdare, cumpănește sigur ai tăi pasi,

Eternitatea este urma pe pământ, ce-o lași!”

18  mai  2012       Maria Botnaru

Acest articol a fost publicat în POEZIS. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

