VERSURI NOI: RUGĂMINTE

R U G Ă M I N T E

 

Îmi trimiți dorul, să mă macine ca pe o piatră

Și amintirea mi-o vrăjeșți cu vorbe despre soartă,

Și mă sfințești cu ploi de vise ca pe un ogor tăcut,

Și speli din pulberea de praf, ce-n suflet am născut.

 

Îar mă ademenești, ca pe-un copil, cu visul,

Mi-ai învechit din lungă rătăcire și surâsul,

Au ostenit privirile să tot colinde depărtare

Și așteptarea s-a topit ca fum de lumânare.

 

Cu bulgări de ispite mereu mă împresori,

Țintești, dibace, o clipă rară să dobori,

Fără cruțare, îngropi în ochii mei melancolia,

De mă inundă valul ei,  devine tristă poezia.

 

Norocul nu m-a îmbătat, prea mic a fost căușul,

Abruptă-a fost diagonala ce a marcat urcușul,

Din prea cotit un labirint am stors înțelepciune,

Suprema fericire-n ochii de copil mi-a fost minune.

 

Viață, azi nu mă plâng, nici cer cuiva compasiune,

Știu să-ți dezleg misterul, când iar mă strigi pe nume,

Peste un hău de griji mărunte, ascultă o rugăminte:

Îți cer iubire, dacă mai e și pentru mine, să m-alinte!

Un dor de poezie să rodească-n suflet dintr-un mic grăunte

Și om să fiu până vor troieni ninsorile de veci, cărunte.

8 mai 2012        Maria  Botnaru

Acest articol a fost publicat în POEZIS. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la VERSURI NOI: RUGĂMINTE

  1. O Poezie Foarte Frumoasa…Vreau sa cred ca este ultima poezie trista !!!!!!!!!!!!Sa vina poezie optimista si plina de viata !!!!!!!!!!!!!!!!!! FELICITARI DOAMNA MARIA ! Va imbratisez cu drag !

    • Să dea, Domnul, mulțumesc! …are și sufletul unele zile de curățenie generală, se mai așează și pe marginile lui sensibile pulbere de praf și atunci spăl până la luciu tot gunoiul! Vă îmbrățișez și eu!

Lasă un răspuns

