LANSARE DE CARTE

     LANSAREA CĂRŢII

„IMENSITATEA IUBIRII”

Din inițiativa Directoarei Liceului „Universum” Doamnei Anastasia Efim Pascaru și cu susținerea Primăriei comunei Sărata Galbenă, raionul  Hâncești la 27 aprilie 2012 în incinta acestui liceu a avut loc lansarea cărții „Imensitatea Iubirii” de Maria Botnaru, născută Vlas, originara comunei respective.

     Se zice că ziua bună se cunoaște de dimineață… Într-una din aceste zile frumoase de primăvară, am primit un telefon, care m-a surprins…

 Doamnele bibliotecare ale comunei Srata-Galbenă,  Tamara Bot și Lidia Talmazan, mi-au transmis invitaţia conducerii Liceului, să fac o vizită la baștină, pentru a lansa prima mea culegere de versuri „Imensitatea Iubirii”, apărută la finele anului 2011, la editura „Iulian” din orașul Chișinău.                         

   Împreună cu Alexandru  Moraru, istoric-arhivist, publicist și  Laura Moraru, eleva clasei a X a Liceului „Vasile Alecsandri” din Chișinău (persoane care au contribuit la apariția cărții) am sosit în data de 27 aprilie la  leagănul copilăriei mele.

 Acolo am văzut lumina zilei, acolo m-au crescut cu mult drag cei mai deosebiți părinți, acolo m-au educat cei mai aleși profesori, acolo mai sunt rădăcinile mele, adânci, prin fratele meu, Vasile Vlas cu cei trei bravi feciori ai lui… și revederea locurilor de baștină a crescut într-o sărbătoare de suflet.

     Ne-a întâmpinat Doamna Alina Șterbeț, profesoară de limbă și literatură română, care ne-a purtat prin cabinetele acestui lăcaș al cunoștințelor. De cum am pășit pragul școlii,   m-au năvălit, cu duiumul,  amintirile cele mai duioase din perioada anilor de studii,  care m-au răscolit până la lacrimi de fericire. M-au inundat imagini cu chipurile dascălilor dragi ce au contribuit la formarea mea ca Om, ca personalitate. Este vorba despre Doamna Ecaterina Albu, învățătoare de clasele primare,  Doamna Ana Grigore Prelepov, profesoară de limbă și literatură română,  Domnul George Andrei Sângereanu,  profesor de limbă și literatură română, Domnul Ion Anton Popa, profesor de matematică,  Doamna Liuba Ștefan Pavliuc, profesoară de geografie ș.a.  maeștri ai artei pedagogice, care au fost alături de mine în lungul drum al cunoștințelor.

     În prefață la partea festivă au evoluat copiii cu un colaj de cântece și poezii la tema „Odă  cărții”. A urmat un recital de versuri din culegerea mea în interpretarea elevilor din liceu: Olesea Tușinschii,  Veronica Scafaru,  Doina Timuș și  Dana Ștefanco.  Am fost frapată la suprlativ de măiestria cu care s-au citit aceste versuri,  o spun cu toată sinceritatea: așa lecturi am auzit doar pe scenele teatrelor. Adevărate talente cresc în acest liceu!

     Cu un cuvânt de felicitare și salut a deschis sărbătoarea Doamna Anastasia Efim Pascaru, Directoarea acestui liceu. Am fost onorată de vorbele distinsei Doamne și plăcut surprinsă, pentru că, în ciuda insuficienței de timp, a renunţat la ceva planificat, pentru     a-mi citi cartea în întregime. Distinsa Doamnă este o excelentă profesoară,  un talentat conducător al Liceului „Universum”, o mamă blândă a copiilor săi și a fiecărui elev din acest edificiu.

     Din partea Primăriei comunei a vorbit Domnul Valeriu Taras, vice-primar,  care a menționat că în lista oamenilor de vază din comună s-a mai adăugat încă un nume cu care se vor mândri consătenii mei– Maria Botnaru(Vlas).

    În continuare a vorbit Domnul Alexandru Moraru, istoric-arhivist și publicist, care a fost la căpătâiul acestei cărți de le primul vers, așternut pe hârtie și până la editarea ei. Dumnealui a prezentat o informație scurtă despre cărțile Domniei  sale, publicate în România și Moldova.

       Dumnealui a prezentat cartea „Imensitatea Iubirii” , a făcut o retrospectivă a istoriei apariției acestei cărți și a menționat varietatea subiectelor, a pus în evidență importanța poeziei din volumul respectiv,  subliniind că unele poezii merită să fie întroduse în programul școlar. Am fost surprinsă plăcut de această apreciere din partea unui adevărat admirator al poeziei.

      Prezența Laurei Moraru  m-a însuflețit nespus, pentru că ea a conceput şi realizat cea mai genială variantă de copertă pentru cartea „Imensitatea Iubirii”.  Admir acest suflet de copil,  care la vârsta de 16 ani are la activ  cinci coperte de cărți apărute și sper la o colaborare fructuoasă în continuare.

     Emoţionant a fost cuvântul de felicitare al Doamnei profesoare Alina Șterbeț, care a remarcat apariția unei cărți ca o necesitate stridentă în lumea coruptă, axată de bani și indiferență față de valorile spirituale.

     Domnul Leonid Pascaru,  profesor de cultură fizică și sport,  fost coleg de clasă, a invocat cu multă căldură anii de studii în această școală, reînviind unele momente din acea perioadă.

         Cu adevărat a sărbătorit sufletul meu acasă, în satul natal, Sărata-Galbenă, unde locuiesc oameni cu inimi ca pâinea și suflete sensibile, îndrăgostite de artă scrisului. Acolo am găsit alinare, puteri de zbor și un nesecat izvor de inspirație… 

    Mulțumesc mult celor ce au contribuit la o neuitată sărbătoare a poeziei.

                                           Maria Botnaru,  autoarea cărţii  „Imensitatea Iubirii”

Acest articol a fost publicat în FELICITĂRI ŞI OCAZII. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la LANSARE DE CARTE

  1. Alina Sterbet zice:

    A fost o intilnire despre care se spune ca e „de suflet”. Emotiile vibrau in aer: un amalgam de dor, dragoste, nostalgie, tristete si bucurie. Dar mai ales dorul… Acest sentiment indescifrabil, greu perceptibil. Iti doresc sa cureti mereu izvorul aleanului in sufletul tau, sa nu se opreasca niciodata apa nostalgiei pentru cei ce ti-au dat viata, te-au crescut, te-au educat, ti-au dat aripi, care te-au ajutat sa urci piscuri ce s-au inaltat in fata ta, dar care te-au readus mereu acasa atunci cind ai avut vreun necaz sau o bucurie. Acum ai revenit cu bucuria ce ai impartasit-o cu toata lumea. Ne-ai demonstrat ca poezia tamaduieste, purifica, apara, ne-ai indemnat sa ne redesteptam dorul de poezie. Asteptam sa-ti savuram versurile frumoasa in continuare.

    • Mă bucur mult că ni s-au întâlnit sufletele la acelaș izvor sacru, al poeziei… vorbele tale răsună ca un cântec de leagăn ce mă face să adorm pe brazda unui vers și să mă prăbușesc într-un vis mai captivant, mai afectuos. Am savurat irepetabile și palpitante clipe alături de cei dragi inimii mele, consătenii mei… Persistă și azi o melodie duioasă în sufletul meu, exaltat de oamenii și locurile ce se cheamă baștină… Mă mândresc că vin din huma mustoasă de la Sărata-Galbenă, că am rădăcini adânci din strămoșii mei și sunt fericită că te am pe tine, suflet curat și sensibil. Cu tot respectul, dragă ALINA!

Lasă un răspuns

