VERSURI NOI: MĂICUȚA MEA

MĂICUȚA MEA

 

Demult nu ne înveți, nu mai suntem copii,

Ne strigă, azi, odraslele, grăbit, pe la chindii,

Cuminți, nepoții calcă urma ta pe ulicioară

Si nu te superi, de nu sunăm în fiecare seară.

 

Și tensiunea te-amețește fără nici o îndurare,

Înghimpă sarea din genunchi  fără cruțare

Și dojenești ușor șuvița albă, neastâmpărată,

Nu te ascultă,  fuge de sub năframa înflorată.

 

Și tot aduni înțelepciunea ca pe o comoară,

Uiți amintirea grea, n-o culci în inimioară,

Nu te-ntristezi de visele ce au apus cernute,

Nici nu mai plângi de toate grijile mărnute.

 

Te bucură o nouă dimineață, cu mult soare,

Te fascinează liliacul ce e doldora de  floare,

La geam te-așteaptă o pasăre să te mângâie,

Aduce veste bună,  se trezește mama-glie.

 

Și ești mai blândă, mai duioasă, mai domoală,

Ești senină și sfătoasă, spun „măicuță” cu o fală,

Te încântă glasul vesel și zglobiu de nepoțică,

Ce mult mai seamănă cu-al tău, când erai mică.

 

Mă minunez: „Din ce ai cules desaga de răbdare?”

Zâmbești: „Din chinul nașterii înveți și îndurare.”

„Și sfânta bunătate de unde a izvorât așa de vie?”

„O sclipuiam în zori cu roua cristalină din câmpie.”

 

Măicuță, ești icoana ce a născut a mea lumină,

M-ai însoțit la bine și la greu  cu raza ta divină,

De se va scurge chipul tău în ochiul de țărână,

Iubirea ta, ca pe-un copil, mă va purta de mână.

 

Ca toamna de bogată, voi fi și eu cândva bunică,

Voi legăna nepoții, să mai crească, ca o rămurică,

Te rog, învață-mă cu omenia ta, să fiu voinică,

Să mă alinte dulcii mei: „Ești buna mea pâinică!”

 5 martie 2012   M. Botnaru

Acest articol a fost publicat în POEZIS. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

