POEZII NOI: TAINA MEA

TAINA  MEA

 Doamne, cine sunt eu,  femeia?

Venită pe pământ, cum să trăiesc

Ca un obiect de preț, ca o ființă-zeie?

Sau ca o nenorocită să cerșesc?

Din pace, din iubire, să agonisesc?

Ca  frunza adormită, să plutesc

Pe râul vieții,  valul să-l urmez?

Să-închid pleoapa, să nu mai visez?

Din mila ta, să împlinesc un crez,

Să trec prin chinul lui Hristos,

Ca să înflorească ochii verzi

Din zâmbet de copil  frumos?

De ce  mi-ai răsădit în suflet,

Ca un potop, o mare bunătate?

La ce mi-a trebuit,  în cuget,

Un ocean enorm de a ta dreptate?

De ce mi-ai altoit în inimă un dor,

Mai lesne, mă făceai un mic cocor,

De ce mi-ai dat o sete de lumină,

Mai mult  folos din mine – o țărână,

Mai mare rost,  dacă eram izvor,

Ce foc mai ogoiam din sete și din dor!

Mai dulce măr,  dacă eram un pom,

Rodeam mereu  pentru iubitul om,

De ce nu m-ai făcut o mică stea?

De sus să-l tot mângâi  cu raza  mea,

Mai blândă o lumină în cale-i revărsam,

În nopți cu ploi și somnul îi vegheam,

În nopți pustii culcușul încălzeam,

Cu a mea căldură, o veșnicie-l ocroteam.

 

Dar sunt o muritoare simplă, o femeie,

Chiar de sunt  firavă, port aură de zeie.

Ai revărsat din plin în mica soartă a mea

Și dor, și împlinire, chiar de a fost prea grea.

Norocul l-am avut,  n-a fost calea  pustie,

Chiar  m-ai  lăsat să gust din dulce poezie…

De mână m-ai purtat, sunt, Doamne,  mulțumită,

Am înțeles menirea: sunt mamă – sunt femeie  fericită!

31. 01. 2012   

 

 

 

 

 

Acest articol a fost publicat în GÂNDURI RĂZLEŢE sau JURNAL, POEZIS, Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

