POEZII NOI: EMINESCU – CARTEA MEA DE CĂPĂTÂI !

EMINESCU –  CARTEA MEA DE CĂPĂTÂI !

 

Se-agită în prejmă, nemulțumit e Universul,

Ar vrea să-mi amețească cu probleme versul,

Ca un cutremur clipele-mi stopează stresul,

Azi sufletul, ca pe o srbătoare, cere… Eminescu.

 

Și iarăși mă aplec peste nemuritoare carte,

Si iarăși sorb cu sete eternitatea din cuvinte,

Mă trece cugetul prin lupte înverșunate…

Cu geniala operă mă crești ca un poet părinte.

 

Ce multă ceață a fost pe partea ta de zbor

Și neastâmpărul ți-a fost al vieții hărăzit,

Și soarta ți-a rănit aripa marelui tău dor,

Te-a înrobit durerea neamului ce ai iubit.

 

Vederea mi-ai deschis, când te-am descoperit,

Luceafărul de veghe în noapte-ai devenit

Și pana a început, în mâna mea, să glăsuiască,

Și vorba ta, aleasă, veni să mă-nsoțească.

 

Am admirat iubirea din versul ce femeia a slăvit,

Am adunat putere pentru luptă din tot ce ai creat,

Din file de istorie m-ai înălțat un patriot nestăvilit,

Din scrisul tău etern,  înțelepciune-am înfruptat…

 

E iarnă… plâng teii fără floare, în promoroacă,

Nici soarele, cu razele senine, nu a ieșit la joacă,

Se culcă versul pe a mea inimă cu ritmul alertat,

Ești un balsam de al meu suflet întristat.

 

Din a ta operă am slobozit lăstare firave, de poezii,

Prin ani ai fost și vei rămâne cartea mea de căpătâi…

Eu, azi, cu versul,  îngenunchez in fața ta cerescu,

Poetul genial, culmea înălțării,  Sfinte EMINESCU!

14.01.2011  Maria Botnaru

 

Acest articol a fost publicat în GÂNDURI RĂZLEŢE sau JURNAL, POEZIS. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

