VERSURI NOI: DIN DOR DE-AL MAMEI GRAI

  DIN DOR DE-AL MAMEI GRAI

N-am căutat prin lume-o țară mai aleasă,

Nu am râvnit străină pâine să o am la masă,

Eu am mâncat fărâmitura mea smolită, aspră,

Și uneori cu mucegai la talpă, prea fărâmicioasă,

Dar, dulce și sățoasă, pâinica mamei, de acasă.

 

Eu n-am văzut Veneții, nu știu cum e Parisul,

Am pasărea măiastră, ce îmi toarce și-n zi visul

Și cu-al ei cântec ce rival în lumea-ntreagă n-are,

Știu țara mea e leagănul, aici răsare al meu soare.

 

Și freamătă-al meu suflet ca la o sărbătoare mare,

De trec prin lan de grâu în țara mea ca o stăpână,

În viață n-am gustat o mai aleasă clipă de-înălțare,

Decât s-aud un glas de cuc în limba mea, română.

 

Eu locuiesc în cuib de viespii ce și-au tocmit aici hotare,

Româna mea e interzisă și drept de limbă-a neamului nu are,

Dar nu este putere să-mi smulgă dorul de a mea Țară

Și limba mea-i acasă cu al ei neam, este a mea comoară.

 

Și de mă prinde un dor avid, nesuferit în fapt de seară,

Sun pruncul să-l îmbrățișez și atâta pace adun la inimioară,

Și mă mândresc că am crescut din drag de țară trei copii,

Ei, din al mamei grai, vor înălța viu templu peste veșnicii.

 27 august 2012  Maria  Botnaru

About tighinaromaneasca

Fire sensibila si romantica, sotia lui Alexandru Moraru
This entry was posted in POEZIS. Bookmark the permalink.

2 Responses to VERSURI NOI: DIN DOR DE-AL MAMEI GRAI

  1. Stefania says:

    Foarte emotionanta poezia. Mi-a atins sufletul. Va multumesc mult.
    O seara minunata va doresc, cu mult drag! :)

Lasă un răspuns

